מה זה חופש? וגם הקדמה לבלוג !

מה זה חופש בשבילך?

חשבתי הבוקר מה זה חופש בשבילי. אז קודם כל מה זה לא חופש,
כולנו מכירות את התחושה המכווצת הזו, תחושה של סטרס, וידיעה פנימית שאנחנו צריכות איזה שינוי.
אז אנחנו עושות מעשה, מזמינות צימר או בית מלון, נפגשות עם חברה או פשוט לוקחות הפוגה בעבודה.

העניין הוא, שחופש הוא לא באמת מקום פיזי.

הרבה פעמים נגיע לחופשה המושלמת אבל הכל יעצבן אותנו שם. מצד שני שנת צהריים חטופה וספונטנית יכולה להטעין אותנו יותר מכל דבר אחר.

אז, מה זה חופש?

קודם כל חופש זה מצב של תודעה. זה להיות בחופש. זה לא המקום הפיזי אלא אפשר לומר, שזה סטייט אוף מיינד חופשי. זו ידיעה פנימית של קלילות, אני יודעת שאני הוויה חופשית.

כדי להפוך את זה ליותר קונקרטי, אגדיר חופש בשלוש רמות.

הרמה הראשונה, חופש ממקום של עצמאות.

כשיש דברים שאני נעזרת בד”כ במישהו ואני מגלה שאני יכולה לעשות אותם בעצמי. כל הנושא של DIY, שאני מגלה יותר ויותר בשנתיים האחרונות. כל הדברים שחשבתי שאפשר לעשות רק עם בן זוג, רק כשאתחתן, רק כשיהיה לי כך וכך כסף בבנק.

או להיפך, דברים שחשבתי שאפשר לעשות רק לבד ואני מגלה שאפשר להיעזר, אפשר לעשות בשיתוף פעולה, זה גם נותן לי תחושה של עצמאות. למשל, לקנות אוכל מוכן או לחילופין להכין בעצמי אוכל שחשבתי שרק שפים יכולים להכין.

בכל פעם שאני מגלה דרכים חדשות להגיע לאותה תוצאה, אני בחופש.
בכל פעם שאני בהקשבה למה שעובד בשבילי ולא מושפעת מ”צריך”, או “ככה זה”, אני בחופש.

למשל, כל חיי חלמתי להגיע ליום, שבו אוכל להרשות לעצמי מבחינה כלכלית עוזרת בית. ואז הגיע היום, שהחלטתי שזה מספיק חשוב לי ואני מפנה תקציב לניקיון. התחלתי להזמין לבית באופן קבוע עוזרת בית. התחלתי לעבוד בשביל העוזרת. קניתי לה חומרי ניקוי מיוחדים, שהיא השתמשה בכמות מופרזת כי הרי צריך שיהיה נקי. ערב לפני סידרתי את הבית בשבילה ופיניתי יום בשבוע, שבו היא מגיעה ולכן עלי לוותר על מלא דברים. הבית היה נקי אבל לא הרגשתי בחופש.

ואז גיליתי ספר פשוט, “זן ואמנות ניקיון הבית והלב”, שנתן לי השראה לנקות את הבית בעצמי.
מאז שקראתי את הספר הבית שלי כל הזמן מסודר. אני מקדישה חצי שעה ביום לניקוי הבית ועושה את זה מתוך שמחה וקלילות כי אני יודעת, שאני מנקה ומארגנת את התודעה שלי דרך ניקוי הבית. בלי לשים לב, ממקום של “צריך” ו”אין ברירה”, עברתי למקום של שמחה קלילות, הגעתי לחופש !

הרמה השנייה, חופש ממקום של אומץ.

דברים, שחשבתי שהם נורא מסוכנים, ובואו נאמר שאני מהפחדניות, ואני עושה אותם, מאפשרים לי תחושה של חופש ותחושה, שאני יכולה לסמוך על עצמי ובסך הכל אני לא אדם כל כך גרוע.

ביולי האחרון בחופשה בקוסטה ריקה העזתי לצאת לשיט על הקטמראן. ההתנסות הקודמת שלי בקטמראן בשנת 2019 היתה נוראית. הגלים היו גבוהים והקאתי ללא הפסקה במשך ארבע שעות. ידעתי, שגם הפעם הגלים יהיו גבוהים. בכל זאת העזתי לצאת וכך קיבלתי חופשה כפולה, ההנאה של השיט, אבל בעיקר ההנאה של התגברות על פחד.

הרבה פעמים אני עושה דברים בניגוד להיגיון כי תחושת הבטן שלי קוראת לי לצאת לדרך. זה כל כך מפחיד אותי, ממש פחד מוות. אבל כשאני חוזרת מהמסע אני מרגישה כאילו הרחבתי עוד קצת את הבית שאני גרה בו, שהוא בסך הכל בסדר, אבל תחושת ההתרחבות הזו, היא חופש בשבילי.

הרמה השלישית, חופש ממקום של כיף והנאה.

במשך 13 השנה האחרונות חקרתי את מושג ההנאה דרך העיסוק שלי בשוקולד ובסדנאות שוקולד.
אחד הדברים שגיליתי, שתחושת הנאה אנחנו מקבלים דרך מודעות ונוכחות ברגע הזה. הרבה פעמים, כשהמחשבה שלנו נודדת בדאגה לעתיד או במחשבה על העבר, אנחנו מפספסים את המלאות של הרגע הזה.
נכון שהרבה יותר קל להגיד… והאמת שכתבתי על זה ספר שלם 😊 אבל בגדול, אם נתרכז במה שיש ולא במה שאין, ונוותר על הסחות הדעת, נהיה תמיד בהנאה ובאופן מפתיע תמיד בחופש.

כשהייתי באשרם בהודו בשנת 2007 ראיתי נזירה מתענגת במשך זמן ממושך על כמה חתיכות של תפוחי אדמה פשוטות. ישבתי נבוכה בשולחן מולה, לפני צלחת מלאה וגדושה בתבשילים משובחים, וכל רצוני היה לאכול את תפוחי האדמה של הנזירה ההיא. כל השפע בצלחת שלי לא הביא לי אפילו עשירית מתחושת העונג שלה. התשובה היתה ברורה, בשבילה תפוחי האדמה היו עולם ומלואו, בשבילי כל הצלחת הגדושה היתה לא מספיקה, רציתי להגיע לתבשיל הבא, לטעם הבא, הייתי רעבה מדי, שבעה מדי, חסרת מנוחה, שואלת את עצמי מה פיספסתי. ההבדל בעונג שחווינו שתינו לא היה באוכל עצמו אלא בתודעה השונה שלנו. אותה נזירה בהחלט לימדה אותי להתענג על הפשטות ועל מה שיש כאן ועכשיו.

כל כך הרבה פעמים אנחנו מגשימות חלומות וחשות תחושת ריקנות אחרי, כי זה לא היה כמו שדמיינו, משהו התפספס בדרך ואולי בכלל מרגש יותר לחלום מאשר לממש. אולי להיפך, מימוש החלום היה יותר טוב אפילו ממה שדמיינו, אבל הנה עשינו את זה וכבר אנחנו חסרות סבלנות מחכות לדבר הבא.

אז… מה זה חופש באמת?

ומהם תפוחי האדמה שלך? 🙂

להצטרפות לקבוצת וואטסאפ (שקטה ) להשראה לחיים בקלילות, חופש והתרחבות : https://chat.whatsapp.com/Kj1I00PGYp2AaFYV7SdcL7

 

 

הגיבו לפוסט עם חשבון פייסבוק

רוצה לקבל את בלוג החופש שלנו?

עוד מאמרים

בלוג Yoga Dance

סירייה

מאחור היא נראתה לי ישראלית. שיער ארוך מתולתל, מעט יבש בגלל הקור וההבהרה. תהיתי אם היא מדברת עברית.

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ

"הכל חדש: השראה לחיים בחופש"