זוגיות בדרך הלב

כולנו רוצים זוגיות, חולמים על זוגיות ומרגישים שזוגיות זה עוגן שנותן לנו יציבות בחיים וכוח. אנחנו פוגשים את בן או בת הזוג שלנו, הם בדיוק עונים על הקריטריונים שחיפשנו. ההתחלה מרגשת, ההמשך יציב ונוח, יש אהבה וברור לכל הצדדים שהקשר מחייב.

אבל.

עמוק בלב שלנו אנחנו יודעים שמשהו לא מדויק.

אמנם הכי כיף לנו לתת מעצמנו לבן או בת הזוג שלנו, לשאול לשלומו בסוף היום, לעשות דברים מהנים ביחד. אבל מערכת יחסים היא שדה עבודה מורכב, שבו בן או בת הזוג שלנו מזכירים לנו את ההיסטוריה, את המורכבות עם ההורים שלנו, הפרטנרים הקודמים, הבוס בעבודה ומה לא…

האמנם?

העולם משתנה, הערכים משתנים ודברים שעבדו בשבילנו בעבר לא עובדים יותר.

טוב למות בעד ארצנו? ממש אאוט.

קרפה דיאם? לגמרי אין.

בהרבה זוגיות נוצר מצב שאחד מבני הזוג פורח כשהשני נמצא בצל, או ממתין בסבלנות לתורו, או שעליו לפרוח שלא בנוכחות בן הזוג. כאילו אין מקום לשני בני הזוג לפרוח ביחד, בו זמנית, אחד מהם צריך לקחת מקום ברקע, בצל.

כשאני בזוגיות בדרך הלב, אני במקום ניטרלי ונטול דרמות, שהוא לא מקום של או או אלא של גם וגם. מקום שמאפשר לי לבטא את עצמי במלואי, מקום שבו שני בני הזוג יכולים לפרוח גם יחד. הנה שלושת הערכים לזוגיות בדרך הלב.

הערך הראשון, אהבה זה חופש.

חופש מייצר תנועה, ותנועה מייצרת חיים. אנחנו רוצים לבחור בחיים ולהכניס חיוניות לתאים, לגוף, ולכל מערכות היחסים שלנו.

חופש לא בהכרח אומר חופש מיני. באופן מפתיע, כשנמצאים עם בן הזוג הנשמתי שלנו, לא נרצה להיכנס למיטה עם אף אחד אחר, כי ההטענה שיש ברמה הפיזית וברמת הנשמה כשנמצאים עם המשלים שלנו היא אחת ויחידה.

החופש הוא חופש מכל מה “שצריך”, החופש מפנקסנות, חופש מלרצות או מלהרגיש שאני חייב.ת לו.ה.

אני לא חייבת או צריכה כלום, אני רוצה ובוחרת בכל רגע מחדש בדרך הלב שלי.

דיברתי עם חבר שמתגרש, אמרתי לו שאהבה זה חופש והוא אמר שדווקא היה לו הרבה חופש, לבוא וללכת כרצונו, לנסוע לחופשות עם חברים. אבל לא היה לו חופש להיות מי שהוא באמת. למרות שהיה לו חופש לנסיעות, הזוגיות עצמה היתה בית כלא עבורו. אז מה זה חופש עבורך?

 

הערך השני, אהבה זה להיות אותנטי.

להיות אותנטית זה ללכת בדרך הלב שלי. לדעת מה מתאים לי, להיות מסוגלת להביע את זה, במרחב שיכול להכיל, ולדעת גם את הדרך הנכונה לעשות זאת. כשאני מחוברת ללב שלי, באופן טבעי אני אותנטית ומתקשרת עם האחר בדרך של אהבה. במישור מקביל, נוכחות אותנטית מיד תחבר אותי אל הלב.

אם אני לא יכולה להיות אותנטית בזוגיות שלי, אין שם אהבה אמיתית, אלא רק נוחות, שאולי לא ממש נוחה לי. זוגיות בדרך הלב מאפשרת לי מקום להיות מי שאני באותו הרגע, ולהיות מישהי אחרת לגמרי ברגע הבא. הכל טוב.

מערכת יחסים הרמונית היא ריקוד של שתי נשמות בנקודת מפגש, בזמן ובמקום מדויקים. זה לא הכמות אלא איכות הקשר והיכולת להיות נוכחת ואמיתית ולהביא את כל מי שאני לרגע הזה.

 

הערך השלישי, אהבה זה לשים את הצרכים שלי במקום הראשון.

לו הייתי צריכה לבחור רק ערך אחד, זה היה הערך החשוב הזה, שהוא בדיוק ההפך ממה שלימדו אותנו, שאהבה זה הקרבה, נתינה, והקשבה לצרכים של האחר. טוב למות בעד ארצנו? ממש לא !! כל החשיבה של ה- למען האחר, כבר לא עובדת יותר. אנחנו רוצות ותובעות את הכוח שלנו בחזרה. הגיע הזמן לצאת לחופשי מרעיונות כובלים שכבר לא עובדים עבורנו יותר.

הפיזיקה פשוטה, אם אני לא יכולה לאהוב את עצמי לא אוכל לעולם לאהוב אף אחד. ולאהוב את עצמי זה קודם כל לדעת מה אני צריכה. והרבה פעמים זה פשוט לדעת לוותר, לעשות פחות, לאפשר לעצמי את המרחב שאני זקוקה לו כרגע.

בעידן החדש אנחנו מתחברות לגוף, לעונג לחושניות. סינדרלה פרשה לגימלאות והרומנטיקה כבר לא רלוונטית היות והיא מושתתת על תודעת חוסר ועל האביר על הסוס הלבן, מבנה ששם את הכוח אצל האחר. בעידן החדש אנחנו כבר מזמן לא יושבות בבית ומחכות לאביר שימצא אותנו ושיציל אותנו. הרי אנחנו יודעות מיד שבלי רשימה והוראות ברורות הוא לא יסתדר. אנחנו מחזירות לעצמנו את הכוח, וקודם כל מקשיבות לצרכים של עצמנו.

כדי שנוכל לחגוג את העונג ואת החיבור לגוף ביחד, אנחנו קודם כל צריכות לגלות את העונג לבדנו. כשאנחנו אוכלות, מתקלחות, נוגעות ומלטפות את עצמנו, בלי לצפות מאיש לקרוא אותנו, להבין אותנו, ובלי להיעלב כשהוא לא מבין.

חברה שלי בראשית הנישואין שלה, נפגעה עד עמקי נשמתה שבעלה הכין לה סנדביץ עם חביתה אבל לא שם לה בפנים חתיכת עגבניה.

“איך הוא מכין לי סנדביץ יבש”, היא רתחה בזעם, כשבעצם במקום כל הדרמה הזו יכלה פשוט להגיע למקרר, לפרוס לעצמה פרוסת עגבניה, ולומר לו תודה.

כשאנחנו מחוייבות קודם כל לצרכים שלנו בזוגיות, אנחנו יוצרות בסיס איתן לקשר שמבוסס על אהבה וחיבור של לב ולא על סתימת חורים ושליטה.

הגיבו לפוסט עם חשבון פייסבוק

רוצה לקבל את בלוג החופש שלנו?

עוד מאמרים

בלוג Yoga Dance

סירייה

מאחור היא נראתה לי ישראלית. שיער ארוך מתולתל, מעט יבש בגלל הקור וההבהרה. תהיתי אם היא מדברת עברית.

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ

"הכל חדש: השראה לחיים בחופש"